Klient szuka dobrego Copywritera zawsze, gdy go naprawdę potrzebuje
Klienci szukają Copywriterów aby ich treści nabrały znaczenia, a ich wizje obrały odpowiedni kierunek. Zarówno przedsiębiorcy jak klienci indywidualni szukają czegoś niebanalnego, nieszablonowego, unikalnego. Pragną stworzyć treść, która będzie odbiegała od przyjętych norm, przynajmniej w pewnym sensie. Oczywiście nie wszyscy. Tak naprawdę specyfikacja uzależniona jest od branży, a te potrafią nakładać pewne subtelne ograniczenia. Zadaniem Copywritera jest obejść procedury, nie szkodząc przy tym reputacji firmy lub osoby, dla której wykonuje zlecenie.
Większość klientów chce mieć poprostu zrobiony ładny tekst. Powinien być składny, merytoryczny i przede wszystkim sensowny. Są również i tacy, którzy pragną czegoś wyjątkowego. Są to zwykle teksty, które odbiegają zupełnie od standardów i ustalonych ścieżek. Wtedy zaczyna się naprawdę fajna zabawa. I jeżeli ktoś powie, że dla Copywritera jego praca nie jest również dobrą zabawą, ten nigdy nie poznał dreszczyku przy tworzeniu naprawdę kreatywnych projektów.
Zadaniem Copywritera jest sprzedać treścią produkty, usługi lub cokolwiek klient będzie chciał sprzedać. Osobiście się nie zgadzam. Sprzedawać produkty i usługi można wszędzie. Nie potrzeba do tego Copywritera. Pani w warzywniaku sprzeda swoje produkty, bez konieczności zatrudniania mnie do opisywania czegokolwiek. Co jest kluczem do sukcesu sprzedaży? O tym za chwilę.
Sprzedaj firmę. Sprzedaj osobę. Zyskaj wszystko, co będzie potrzebne do sprzedaży
Jeżeli czujecie się zaintrygowani to musicie wiedzieć, że ja również. Dlaczego napisałem, żeby sprzedawać firmę albo osobę? To proste. Podam Wam przykład własnej osoby. Wiecie dlaczego wielu klientów trafia do mnie? Nie dlatego, że jestem jakiś wybitny. Nie dlatego, że moje ceny są najlepsze i na pewno nie dlatego, że jestem znany w świecie Copywritingu. Ludzie coraz więcej czytają. Uwierzcie mi. Czytają oferty Copywriterów. Dla Twoich klientów na samym początku nie będzie najistotniejsza cena. Dla Twojego klienta nie będzie najważniejsze to, co tak naprawdę robisz, bo możesz mu to przedstawić podczas rozmowy telefonicznej. Najważniejsze jest to, w jaki sposób się sprzedaż. Dokładnie Tak!
Wielokrotnie otrzymywałem wiadomości na maila o tego typu treści: „Cześć Łukaszu, zainspirowany Twoim ogłoszeniem na tuturutu, postanowiłem napisać do Ciebie, ponieważ wierzę, że jesteś osobą, która na pewno mi pomoże”, „Dzień dobry Panu. Przeczytałem Pańskie ogłoszenie na tuturutu i jestem pod wrażeniem Pańskiej kreatywności. Bardzo proszę o poukładanie mojego projektu w Pana stylu”. Najlepszym jednak klientem, był lider pewnej młodej grupy, który zaproponował mi napisanie scenariusza do klipu piosenki:
„Hej!
Pod dużym wrażeniem Twojej strony i tego czym się zajmujesz postanowiłem napisać.
Pozwoliłem sobie przejść na Ty – jeśli to problem pisz śmiało 🙂 Nawet nie wiesz w jak bardzo dziwny sposób na Ciebie trafiłem, ale o tym może innym razem. Pewnie nie do końca trafiam w to czym się dokładnie zajmujesz ale mimo wszystko uważam, że będziesz w stanie mi pomóc.”
Otrzymuję również bardzo ciekawe zapytania telefonicznie: „Dzień dobry Panie Łukaszu. Słyszałem, że zaklina Pan słowa. Chciałbym, aby Pan pomógł mi ułożyć dobry tekst”, „Dzień dobry Panu. Mówią na mieście, że stawia Pan niesforne słowa na baczność. A ja mam pełno takich słów i trzeba je dobrze poukładać.”
To tylko kilka z najciekawszych wiadomości, jakie miałem. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ sprzedaż produktu i usług zawsze stoi na drugim miejscu. Błędnie myślą Ci, którzy uważają, że sprzedaż wytwarzanych dóbr zawsze powinna stać się ich priorytetem. To sprzedaż samego siebie do klienta docelowego jest kluczem, do sprzedaży własnych produktów i usług.
Jeden mały kamyk może rozbudzić całą lawinę zdarzeń. Bądź jak spokojna przystań, do której klient wróci za każdym razem
A teraz troszkę inaczej. Podam Ci przykład statku, który po burzy pragnie odnaleźć spokojną przystań, do której będzie mógł przycumować za każdym razem, gdy będzie tego chciał. Przystań, która zawsze czeka i spełni jego oczekiwania. Obdaruje statek spokojem i pewnością, że nic nie zakłóci tego spokoju. Pomyśl o sobie w ten właśnie sposób. Nie ważne czy pracujesz nad pojedynczym tekstem, czy realizujesz duży projekt. Jeżeli dobrze sprzedaż swoją osobę, a do tego taką samą jakością będzie prezentowała się Twoja praca, możesz być pewny, że Twój klient wróci do Ciebie szybciej, niż myślisz i nie będzie szukał nikogo innego.
Klienci, szczególnie przedsiębiorcy, mają pewnien, ciekawy schemat działania. Gdy odnajdą osobę, która spełni ich oczekiwania, wrócą by powierzyć jej kolejne projekty. Jest to bowiem rozsądne działanie. Bez zbędnego ryzyka. Dlaczego? Ponieważ sprawdzony Copywriter jest dla nich cenniejszy od poszukiwania oszczędności w firmie. Sprawdzony Copywriter będzie przystanią, która zapewni klienta, że kiedykolwiek będzie potrzebował dobrze sprzedać swój wizerunek, a tym samym produkty lub usługi, będzie miał pewność, że ten właśnie osobnik zapewni mu szlak powodzenia bez zbędnego poszukiwania.
Moja rada? Upewnij się, że nie sprzedajesz wyłącznie usługi. Upewnij się, że sprzedajesz unikalnego siebie. Upewnij się, że to, co robisz nie jest tylko wynikiem automatyzmu. Upewnij siebie i swoich klientów w przekonaniu, że to nie Twoje pomysły są kreatywne, ale że to Ty jesteś tymi pomysłami. Odnajdź w sobie przekaz swojej osoby, który zapewni wszystkim dookoła dreszczyk emocji już po przeczytaniu Twojego ogłoszenia lub Twojej wizytówki na stronie. Nie pisz, że oferujesz to czy tamto, ale dlaczego. Napisz swoim klientom po co to robisz. Napisz czym dla Ciebie i dla niego są Twoje usługi, a kiedy już zahipnotyzujesz klientów swoją osobą, sami będą wiedzieli, że znaleźli Cię po to, abyś napisał dla nich tekst, wymyślił slogan czy hasło reklamowe…
Chcesz wyrazić swoje zdanie na ten temat? Dołącz do dyskusji!