Dlaczego warto zatrudnić Copywritera?

Dlaczego powinieneś zatrudnić zawodowego Copywritera i zlecić mu pisanie tekstów na stronę internetową lub bloga firmowego? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w poniższym tekście. Jeśli nadal się zastanawiasz i nie wiesz, czym różnią się teksty SEO od tekstów sprzedażowych, zapraszam Cię do zapoznania się z tym artykułem!

Kiedyś bardzo znany, polski aktor zaśpiewał, że: „Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi…”. Jeżeli taką piosenkę śpiewa znany aktor lub celebryta, a celem jego popisu jest groteskowe ujęcie wykonania, to można w całości zgodzić się z tekstem piosenki i spróbować zaśpiewać razem z nim. Nie myśląc o konsekwencjach i tym czy komuś się Twój śpiew spodoba lub nie.

Jednak treść piosenki, prosta i ciekawie zinterpretowana to już koncepcja specjalisty, a ekspertem w tworzeniu unikalnych treści i wyjątkowej formy jest Copywriter. To on nadaje znaczenie słowom i tworzy nowe zwroty oraz ujmuje zdania w kreatywną całość, która ma podziałać na emocje odbiorcy. Copywriter ma za zadanie sprawić, aby jego uczucia zapłonęły jasnym blaskiem radości, podniecenia lub pragnienia wykonania jakiejś akcji np. zakupu telefonu, którego kreatywny opis znalazł na jednej ze stron internetowych.

Parafrazując tekst piosenki, o której wspomniałem, można śmiało powiedzieć, że pisać każdy może, trochę lepiej lub czasem znacznie gorzej, jednak tutaj jest ważne, jak co komu wychodzi. Za chwilę powiem Ci dlaczego. Tak naprawdę każdy z nas potrafi pisać. Uczęszczaliśmy do różnych szkół. Jedni z nas ukończyli studia wyższe, inni tylko średnią szkołę. Bez względu na poziom wykształcenia, każdy z nas został wyedukowany w pisaniu. Uczyliśmy się gramatyki, ortografii, zasad pisowni i stylistyki. Bez względu na poziom nauczania i przyswajania wiedzy, każdy z nas potrafi pisać lepiej lub gorzej.

W dzisiejszym Świecie internet dziennie pochłania miliony nowych treści i jeśli tego tekstu nie czyta znany lektor lub celebryta, to musi on prezentować bardzo wysoką jakość merytoryczną, inaczej przepadnie w sieci niezauważony przez ludzi. Oczywiście dostrzegą go roboty wyszukiwarek i z pewnością zindeksują w zasobach internetowych, ale na próżno szukać nadziei, że ktokolwiek wróci do tego tekstu ponownie i będzie go czytał z zapartym tchem.

Współczesny odbiorca przegląda internet za pomocą urządzeń mobilnych. Są to dziennie dziesiątki tytułów, czyli tak zwanych headline’ów, ewentualnie wstępów do artykułów zwanych lead. Artykuł na stronie WWW ma nie więcej niż 3 może 4 sekundy na zainteresowanie tego odbiorcy, w przeciwnym razie nie jest on w ogóle otwierany, a tym bardziej przeczytany do końca.

Treść na stronie internetowej mus mieć ciekawy headline oraz dobry lead, aby przykuć na dłużej uwagę czytelnika, a takie artykuły i teksty na strony WWW potrafią pisać tylko zawodowcy. Chyba już wiesz, o kim mowa? O SEO Copywriterachspecjalistach od treści sprzedażowych, którzy generują ruch i pozwalają właścicielom stron zdobywać leady, dzięki dobrze dobranym słowom, hasłom i sloganom.

Kim jest SEO Copywriter?

Z pewnością słyszałeś już wiele oznaczeń, których używa się, aby określić osobę tworzącą różne rodzaje treści na strony WWW, blogi i sklepy internetowe. Mogłeś usłyszeć o takich terminach, jak: SEO Copywriter, Copywriter, Content Writer, Web Writer, Ghost Writer oraz kilka innych. Wiem, że gdy czytasz teraz to co napisałem, nie do końca wiesz o co chodzi, po co to nazewnictwo i dlaczego wymyśla się tego typu określenia dla kogoś, kto tak naprawdę od zawsze był nazywany Copywriterem?

Uwierz mi, że ja też nie mam zielonego pojęcia. No może nie do końca. Ghost Writer to osoba, która pisze teksty za kogoś i nie podpisuje się pod nimi, a więc przekazuje w pełni prawa autorskie komuś innemu. Nie może się również pochwalić tym, że to właśnie on jest autorem tych tekstów. Copywriter, chociaż może przekazać prawa do wykorzystania tekstów przez zleceniodawcę, zawsze ma prawo pochwalić się ich napisaniem np. na swojej stronie WWW czy w portfolio.

W swojej pracy spotkałem się z wieloma ciekawymi zleceniami i gdybym miał przypisać im kategorie do wyżej podanych określeń, z pewnością byłbym każdym z nich. Copywriter przed powstaniem internetu był tak naprawdę osobą, która tworzyła scenariusze reklam, slogany i claimy. Copywriter zajmował się tworzeniem nowych brandów oraz namingiem.

Zajmował się tworzeniem nowych nazw, gdy znany producent napojów gazowanych z cukrem chciał nazwać w jakiś chwytliwy sposób swój nowy wyrób. Albo gdy producent papierosów chciał skupić palaczy na zaletach ich palenia, a nie na tym, że powodują raka i choroby serca.

Kim dzisiaj jest Copywriter, a właściwie SEO Copywriter? Najprościej ujmując jest to osoba tworząca treść – przekaz pisemny od podstaw. Dobry Copywriter na podstawie rzetelnych informacji konstruuje tekst na potrzeby konkretnego odbiorcy. Najczęściej są to osoby biegle władające ojczystym językiem oraz jednym obcym, gdy klient życzy sobie, aby przetłumaczyć napisaną treść na język angielski lub inny.

Znajomość języków obcych, jest bardzo przydatna, ponieważ jest najczęściej wysoko ceniona przez pracodawców. W dużej części Copywriter to osoba z wykształceniem wyższym o kierunku: dziennikarstwo, filologia, marketing czy reklama. Poza wiedzą akademicką dobry Copywriter ma również szerokie spektrum zainteresowań, umiejętnie porusza się niemal w dowolnej tematyce oraz posiada także wiedzę ekspercką w jednej z dyscyplin naukowych.

Nie jest to opis idealnego kandydata, ale często tak właśnie jest. Dodatkowo zawodowy Copywriter zdobywa wiedzę z różnych dziedzin życia, gospodarki, finansów, odkryć naukowych, różnych branż oraz zbiera informacje z całego Świata, aby zawsze być na czasie i wiedzieć, gdy pojawi się klient, który działa w nowej dziedzinie, którą zna zaledwie garstka osób.

A jeśli jej nie zna, potrafi szybko się przystosować i nadrobić w krótkim czasie ewentualne braki w swojej wiedzy. Jednak to nie wszystko. Copywriter to nie tylko osoba, która tworzy teksty poprzez ich poprawne pisanie czy kreowanie interesującego kontentu, przyciągającego uwagę odbiorcy.

SEO Copywriter musi być również artystą w swojej pracy, artystą, który wydobywa znaczenia spomiędzy wyrazów i zdań oraz potrafi kreować wyjątkową atmosferę i zaufanie odbiorcy do jego treści. Bez tego będzie jedynie osobą, która tworzy treści na strony internetowe.

Komu służy SEO Copywriting?

SEO Copywriting przede wszystkim skierowany jest do małych i dużych firm, które chcą promować własne strony internetowe, produkty, usługi i blogi w internecie. Miliony znaków codziennie umieszczanych w sieci oraz setki tysięcy tekstów sprawiają, że ciężko jest odnaleźć własną firmę na pierwszych stronach wyszukiwań w popularnych wyszukiwarkach internetowych.

Dobry Copywriter o tym wie i tworzy artykuły, które przez słowa kluczowe wywindują ofertę klienta na pierwszą stronę wyszukiwania. Po wpisaniu nazwy produktu lub firmy klientom ukaże się promowana nazwa oraz strona klienta. To jednak nie jest jedyna zaleta Copywritingu. Dobre teksty zawierają wartościowe i merytoryczne przekazy, które stają się reklamą samą w sobie.

Przykładem może być sklep internetowy, posiadający w swojej ofercie meble z prawdziwego drewna. Klient zaproponował slogan: „Z miłości do drewna”. Nazwa sama w sobie była bardzo chwytliwa, jednak idealnie nadawałaby się do promowania tartaku, w którym tworzy się pieczołowicie elementy z surowego drzewa, ale nie sklep meblowy. Zaproponowałem więc slogan: „Wnętrza w zgodzie z naturą”.

Poruszyłem temat ekologii oraz sprawiłem, że przekaz okazał się trafiony, ponieważ określał naturalne potrzeby określonej grupy klientów oraz pozwalał myśleć o dobrej jakości produktów, które tworzone są ekologicznie, a więc stworzyłem podświadomą reakcję klienta, że kupując te meble, biorą ze sobą ekologię do domu.

PODSUMOWANIE!

Próbując promować markę na własną rękę, można skierować ofertę do błędnej grupy docelowej i pozostać w tyle za konkurencją. Zamiast promowania sklepu internetowego z meblami, można skojarzyć firmę z tartakiem albo nadleśnictwem. Na sam koniec nazwa będzie plątała się na dziesiątej stronie wyszukiwarki, a użytkownicy internetu w ogóle jej nie znajdą, ponieważ zatrzymują się maksymalnie na drugiej stronie wyszukiwań, bo zwykle znajdują interesującą ich ofertę na pierwszej stronie.

Promowanie własnych stron internetowych, usług czy produktów wymaga fachowego podejścia oraz wiedzy. Konkurencja nie śpi i korzysta z pomocy znanych agencji czy Copywriterów. Dlaczego warto zatrudnić Copywritera? Chociażby dlatego, że zna zasady pozycjonowania, układania treści pod wyszukiwarkę, a nie tylko pod konkretnego odbiorcę. Grupa docelowa, jest bardzo istotna, ale równie istotne jest, w jaki sposób zaindeksują Twoją stronę internetową roboty wyszukiwarek np. Google Bot.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o Copywritingu i chcesz poznać moją ofertę, kliknij przycisk poniżej. Dowiesz się, dlaczego warto mnie zatrudnić i zlecić mi tworzenie tekstów! Do usłyszenia!