Copywriter do klienta – jestem najlepszy, wyjątkowy, inny, rzetelny, terminowy i tak dalej
Wielokrotnie spotykam się w odmętach internetu, z takimi stwierdzeniami. Przyznam szczerze, że bardzo często widzę takie teksty na stronach WWW. Podobnie dzieje się, gdy oglądam strony internetowe firm czy specjalistów. Większość osób nie pragnie być kreatywna i wyjątkowa tym, że odróżnia się od innych. Każdy jest taki sam, a jednak szczyci się wyjątkowością.
Często czytam o tym, że właśnie ta firma czy specjalista ma konkurencyjne ceny, najlepsze terminy realizacji, jest rzetelny, terminowy i do każdego klienta podchodzi indywidualnie. A najgorszym słowem, jakie można przeczytać – jesteśmy profesjonalistami albo nasza praca, to nasza pasja. Jasne, że praca może być pasją, ale gdy czytam taką wypowiedź na stronie firmy asenizacyjnej albo firmy zajmującej się wywozem śmieci myślę sobie, że przesada nie pasuje do branż, które wcale nie sugerują, że człowiek może robić cokolwiek z pasją i zamiłowaniem.
Oczywiście możemy powiedzieć, że przeczyszczenie ścieków dla przedsiębiorstwa produkcyjnego czy segregacja odpadów, może być pasją dbałości o środowisko naturalne. Jednak prędzej uwierzyłbym grafikowi, programiście albo nauczycielce w przedszkolu, że wykonują swoją pracę z pasji, niż osobie, która napisze na swojej stronie, że kręci ją wywóz ścieków. Jednak o tym napiszę w innym tekście. Chciałbym tutaj skupić się na jednej branży – mojej. Jako Copywriter muszę powiedzieć, że czasami przesada to coś, co powoduje, że klienci uciekają szybciej, niż po dotarciu na naszą stronę internetową.
Copywriter przede wszystkim jest kreatywny.
Copywriter jest naturalny i nieszablonowy.
Wielka mi rzecz, powiedzieć, że jest się lepszym, innym i wyjątkowym. Nie jest sztuką obiecywać i twierdzić, że jest się innym, niż inni. Każdy jest inny. Wszyscy jesteśmy wiernymi kopiami wyłącznie naszych odbić w lustrze. Nawet siostra czy brat bliźniak, nie będzie taki sam, a nawet nie musi być podobny do nas. Tak już jest na tym świecie i nie odkrywa Ameryki ten, kto twierdzi inaczej. Copywriter powinien przede wszystkim określać pewne indywidualne wartości, które wyróżniają go i określają jego styl.
Mógłbym o sobie powiedzieć, że jestem inny. Wielkie mi rzeczy. Wiadomo, że jestem. Nawet nie chcemy być tacy sami. W końcu, nasza natura polega na tym, że każdy chce być inny, unikalny i niepowtarzalny, mimo, że taki jest. Jest to absurd współczesnego świata. Nie ma znaczenia, że każdy z nas, jest na swój sposób kreatywny i niepowtarzalny. Niestety chwyt polega na tym, że we współczesnym świecie, jeżeli chcemy coś udowodnić, musimy to pokazać.
Ludzie pragną krzyczeć całemu Światu: „Spójrzcie na mnie. Przecież jestem taki inny. Tworzę treści odmienne niż wszystkie inne, charakteryzuje się swoim stylem.”
Tak, ale robią to, podobnie jak każdy inny człowiek. To oznacza, że nie mogę mówić o swojej wyższości nad innymi. Wiem jak trudno jest zdobywać klienta, w szczególności przez internet. Często na samym początku drogi jako Copywriter łapie się kogo się da i nie każdy wie, że takie działanie tylko szkodzi, a nie pomaga. Wielokrotnie zauważyłem, co było dla mnie aktem desperacji. Patrzyłem, jak wielu powiela styl, toczy hektolitry synonimów dla treści, które mają wyłącznie zapchać jakąś dziurę albo przyśpieszyć pewne procesy.
Co w takim razie jest w nich takiego wspaniałego, najlepszego oraz innego, niż wszyscy inni? Hurtowa liczba wykonanych kopii tego samego tekstu? Najlepsza, czyli najniższa, wręcz głodowa stawka, niczym z Chińskiego Centrum, gdzie wszystko kupujemy w niskiej cenie? A to wszystko, jest wyjątkowo średniej jakości i aż czuć tandetny zapach tanich tworzyw i sztucznej skóry. Czy właśnie w ten sposób ma być postrzegany Copywriter? Czy SEO ma się opierać na tym, że człowiek będzie tworzył ilość i jakoś, a nie jakość?
CHCESZ ZATRUDNIĆ COPYWRITERA? DOBRZE TRAFIŁES!
Teksty na strony WWW, to dla mnie coś specjalnego, wyszukanego i sprawiającego, że szybciej oddycham. Tworzę teksty SEO na strony internetowe po to, abyś miał pewność, że będą naprawdę dobre!
Jestem inny. Jako Copywriter jestem najlepszy. Wybierz mnie!
Naturalność, własny styl i jestestwo. To jest karta przetargowa, której nikt nam nie odbierze. Może się okazać, że komuś nasz styl nie przypadnie do gustu, nie będziemy mieli wystarczającej ilości czasu na realizację niektórych projektów, ale czy to oznacza, że jesteśmy lepsi lub gorsi? Nie. To wcale nie oznacza, że odbiegamy standardem od innych. Jedynym, znanym mi standardem, jest walka o zniżki wśród Copywriterów.
Jakby nasza praca była mniej warta, a inwestycja którą akurat dana firma planuje ponieść, ma nie przynosić zysków. Wiecie co? Cieszę się. Bardzo mnie cieszy fakt, że wujek Google ciągle ewoluuje. To daje mi tylko pewność, że unikalne treści, będą coraz bardziej pożądane, a bełkot zapleczy i precli, nie będzie miał zapewne w przyszłości większego znaczenia. Mam nadzieję, że już wkrótce wartościowe treści będą jedynym wykładnikiem pracy Copywritera.
Strzelą sobie w kolano Ci, którzy specjalizują się w przekształcaniu unikalnych treści, w bełkot, nadający się do wszystkiego, tworzący z jednego, porządnego tekstu SEO – 10 lub 20 różnych synonimów, bo klientowi nie chce się zapłacić za unikalne treści na strony internetowe i chce iść na łatwiznę. To jest również wina Copywritera, który prowadzi tego typu praktyki. Wkrótce wszystkie tego typu treści staną się bezwartościowymi śmieciami bo Google szykuje kolejne aktualizacje i optymalizacje swojej wyszukiwarki i algorytmów względem pojawiającej się w sieci treści.
Mówisz o sobie Copywriter? Nie bywaj inny.
Bądź zawsze sobą w każdej sytuacji!
Copywriter to przede wszystkim człowiek, który kieruje się wyczuciem estetyki, potrafi szybko pozyskiwać informacje i przetwarzać je w odpowiedni sposób. Research treści to dla niego chleb powszedni, a wyłapywanie najlepszych kąsków z pozyskiwanych informacji na dany temat to coś, czego nauczył się przez wiele lat pracy w zawodzie. Mam nadzieję, że opisuję w tej chwili właśnie Ciebie – Copywritera. Nie takiego, jak ja. Innego. Pewnego siebie. Zdobywającego klientów w naturalny sposób. Myślącego i tworzącego treści w internecie, które nigdy nie są kopiami czyichś tekstów.
Bawi mnie bardzo gdy ktoś udaje kogoś innego za wszelką cenę. Bywa tak, że spotykam ludzi, którzy powielają style, zapatrują się na innych i tworzą kopie czegoś, co już jest w milionach kopii. Podpatrują wzorce, które są oklepane i banalne. Nie chcą tworzyć niczego nowego. Pragną po prostu zaistnieć. A to jakimi środkami, nie ma dla nich znaczenia. Gdy ich zapytać o cokolwiek, rzucą wyuczoną regułką i tyle z kreatywnej konwersacji. Naprawdę nie kopmy dłużej dołu pod fundamenty postępującej głupoty.
Ludzie coraz mniej z siebie rozumieją, a coraz więcej wyobrażają sobie, że są kimś lepszym. Jednak najgorszym scenariuszem dla mnie, jest kopiowanie czyjegoś stylu i utożsamianie się z innymi. Oglądam i czytam naprawdę wiele. Bardzo lubię książki. Ich zapach i fakturę. Szczególnie te, które mają już swoją historię. Mam takich książek wiele. Pachną już inaczej, niż te, które wychodzą z drukarni. Ich kartki dojrzały i zyskały na wartości. Ich zapach przypomina mi wtedy czas, gdy ostatni raz wziąłem je do ręki. Czasami książki pachną inaczej i jestem w stanie wyczuć ich woń z zamkniętymi oczami, gdy tylko przyłożę nos.
Lubię również internet. To moje szeroko rozpostarte okno na Świat. Jako Copywriter mam przyjemność filtrować wiadomości pojawiające się w sieci. Żongluję słowami i roztapiam się nad kreatywnością zdolnych Copywriterów, grafików, filmowców, specjalistów od reklamy czy social media oraz innych artystów. Świat pełen jest ludzi kreatywnych, myślących nieszablonowo. Tworzą własne, niezależne Światy i środowiska, które przenikają branże i życie codzienne, budując nowe rozwiązania, teorie oraz wizje.
Czasami lubię obejrzeć film w telewizji. Programów nie oglądam prawie w ogóle. Szczególnie tych ogłupiających, w których ludzie robią z siebie idiotów. Nie oglądam również programów politycznych. Wydaje mi się, że za każdym razem oglądam jakieś zwierzęta warczące na siebie, które gdyby posiadały broń na wizji i licencję na zabijanie, jak agent 007, mogliby się powybijać. Telewizja niestety jest czasami oknem na Świat wielu ludzi. Nic bardziej mylnego. Telewizja nie jest wiarygodnym medium. Często używana jest jako narzędzie propagandy rządowej.
Bez względu na wszystko, staram się jednak zawsze być wiarygodny i kieruję się swoimi zasadami. Nie spoglądam na innych ludzi. Nie tworzę kopii i jako Copywriter pragnę, aby każdy kto nazywa się w ten sposób, będzie charakteryzował się własnym, niepowtarzalnym stylem. To jest najważniejsze w mojej pracy. Kiedyś odejdę na emeryturę i podobnie, jak wielu twórców treści, którzy osiągnęli o wiele więcej, niż ja będę chciał odejść wiedząc, że nasz zawód nie zmieni się w bezsensowny i nieciekawy bełkot.
Copywriter autentyczny i unikalny
Internet – czy Copywriter może odnaleźć w prosty sposób informacje, których potrzebuje dla swoich klientów i samego siebie? W internecie, a w szczególności w social media, gdzie istnieje globalna sieć, wszyscy starają się być super, idealni i fajni. Każdemu wydaje się, że może być anonimowy, a jeśli już pokazuje swój wizerunek, pragnie pokazać się z najlepszej strony.
Zawsze i wszędzie jestem za tym, aby nie tworzyć sztucznych kopii i stałego systemu. Copywriter to synonim kreatywności, nieszablonowego myślenia i elastyczności w działaniu. Są co prawda ścieżki czy sprawdzone wzory, ale umysł każdy z nas ma jeden, tak samo, jak jeden i unikalny styl. Nie wszystkim nasz styl przypadnie do gustu i będzie idealny. Nie zdobędziemy każdego klienta. To fizycznie niemożliwe.
Nie możemy być specjalistami w każdej dziedzinie. Copywriter może być specjalistą w wąskiej dziedzinie o tworzyć teksty na strony internetowe dla wybranej branży albo pisać treści SEO pod pozycjonowanie. Może być również mistrzem w tworzeniu contentu technicznego, inżynierskiego czy pisać artykuły medyczne, które wymagają szerokiej wiedzy, przypisów źródłowych i wykorzystania wielu informacji, których musi szukać również w książkach.
Najważniejsze jednak, aby Copywriter był wierny swoim zasadom i obrał drogę, która jest jego własną. Nie naśladownictwem znanego Copywritera czy jego wierną kopią. W tej pracy nie o to chodzi. Przede wszystkim chodzi o autentyzm i przedstawianie Świata w taki sposób, aby oczarować odbiorców. Zachęcić ich do kupowania produktów i usług w taki sposób, aby myśleli, że to ich świadomy wybór. To tworzenie treści w taki sposób, aby nawiązać więź z odbiorcą i sprawić, że będzie się utożsamiał z marką i produktami, które tworzy. To nie jest oszustwo. To przedstawianie walorów i nawiązywanie więzi. Warto o tym pamiętać, gdy następnym razem usiądziesz, aby napisać kolejny tekst…
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ NA TEMAT WORDPRESS?
Chcesz stworzyć stronę internetową, która będzie zoptymalizowana i przygotowana pod pozycjonowanie? Chcesz mieć stronę internetową, ogarniętą w taki sposób, aby działała szybko, sprawnie i bez zakłóceń? To proste! Zrób to sam albo…
Chcesz wyrazić swoje zdanie na ten temat? Dołącz do dyskusji!